Case 11 – Sarah Barløse Personlig Træner ?>

Case 11 – Sarah Barløse Personlig Træner

Livsstilsændring på 12 uger med Nanna
Forløb: 12 uger med 3 træninger i ugen.

Nanna kom til mig med et ønske om, at tabe de overflødige kilo og det er tydeligt, at hun har fået smidt en masse på vores 12 uger sammen! Da Nanna startede husker jeg tydeligt hvordan hun var en meget stille og rolig pige og hvordan hun havde lidt svært ved, at komme igennem træningen pga. hendes kondition, men da vi sluttede vores forløb så det helt anderledes ud! Nanna blev SÅ sej på de 12 uger vi havde sammen og selvom jeg hele tiden ændrede ting i hendes programmer så de blev mere og mere intense kørte hun bare på og gjorde et fantastisk stykke arbejde! Hun blev derudover også meget mere udadvendt og det har været en sand fornøjelse, at følge hendes fremgang så tæt på. Nanna er PISSE HAMRENDE sej og jeg har nydt hver time vi har haft sammen.


Nanna og jeg havde 12 uger med 3 træninger i ugen og dette var resultatet af forløbet:

♣  Minus 54 cm over hele kroppen

♣ Minus 7,7 kilo rent fedt


Her er hvad hun selv siger om forløbet:

Hvad har været godt ved dit forløb med Sarah Barløse?

Jeg har elsket træningen og har altid glædet mig til at komme afsted – sådan har jeg aldrig haft det før. Jeg tror, der er kombinationen af en god og seriøs træningstime, og at man hele vejen igennem har en træningsmakker i Sarah, der er glad, smilende, snakkesalig, motiverende, rosende og altid presser én til det yderste uden at det bliver for meget. Jeg havde frygtet at jeg ville føle at jeg blev presset alt for meget, men Sarah har været så god til at holde min motivation oppe og få mig til at glæde mig til næste træning, blandt andet ved at sørge for at jeg ydede 100% men aldrig 120%. Det er virkelig en professionel tilgang, og det har været med til at holde gang i mig i hele forløbet. Man kan slet ikke sammenligne træning alene med træning med en makker, og slet ikke når det er på den her måde hvor man har en træner der er 100% fokuseret om én person og gør alt hvad hun kan for at opnå resultater med træning der er skræddersyet til den enkelte klients fysik og psyke.

Hvad har opnået fysisk?

Jeg har tabt mig og er blevet stærkere 😀 Jeg har fundet ud af, at jeg er en del stærkere end jeg troede (især min underkrop) så det er jo et godt udgangspunkt for at fortsætte træningen. Der gik rimelig lang tid af forløbet før jeg selv kunne se og mærke at jeg havde tabt mig, men når jeg sidder her knap tre måneder senere, kan jeg sagtens se og mærke stor forskel.

Hvad har du opnået Psykisk?

Jeg har mere lyst til at tage nogle chancer med min træning og prøve nogle øvelser jeg ikke er vant til. Jeg er normalt ikke god til at prøve nye ting, fordi jeg er bange for at jeg fejler og ikke kan finde ud af det. Men jeg har lært, at jeg sagtens kan prøve nye øvelser og tungere vægte uden at det behøver betyde nederlag (og hvis det gør, er det ikke jordens undergang – jeg prøver bare igen i morgen). Jeg er også altid nervøs for at andre mennesker kigger og dømmer mig når jeg træner (hvis jeg udfører øvelserne forkert) og det er helt sikkert stadig noget jeg skal arbejde med, men jeg har fået blod på tanden og er klar til at vise de andre i mit træningscenter at jeg faktisk ved hvad jeg laver. Jeg er også blevet mere realistisk omkring min vægt og hvad jeg kan opnå, både positivt (at jeg rent faktisk opnår resultater når jeg arbejder hårdt) men også negativt (jeg skal ikke regne med at jeg altid taber 1 kg om ugen bare fordi jeg træner og spiser sundt). Jeg har med andre ord fået mere balance i min realitetssans.

Hvordan har træningstimerne været med Sarah?

Meget lærerige og motiverende. Jeg har altid haft svært ved at finde den træningsglæde der gør at andre mennesker elsker at træne hver dag (eller jeg går i hvert fald ud fra, at det er derfor). Jeg har altid synes det var en sur pligt at skulle træne, men sammen med Sarah har det været sjovt og lærerigt, samtidig med at jeg har rykket mig hver gang. Jeg tror stadig der går et stykke tid før jeg får en rigtig træningsglæde og vil glæde mig til at tage i fitnesscentret, men mine timer med Sarah har altid været noget jeg har set frem til, og det kan jo kun skyldes at det ikke var en sur pligt. Tiden er altid gået alt for hurtigt (selvom jeg var smadret efter en time!) og jeg er altid gået ud af centret med en følelse af, at jeg har haft en rigtig god træningstime og at Sarah og jeg har fået mest muligt ud af tiden. Samtidig har Sarah været rigtig god til at rose mig på de rigtige tidspunkter og presse mig på andre tidspunkter, uden at nogen af delene blev for meget eller for lidt. Jeg har ikke mødt mange mennesker, der er lige så opmærksomme på andres følelser og reaktioner som Sarah (i hvert fald i forhold til træning). Hvis jeg fx sagde at jeg havde det lidt skidt eller ikke følte mig oplagt, blev der taget højde for det, samtidig med at jeg blev presset lidt ekstra de dage, hvor jeg havde masser af energi og følte at jeg kunne klare
det – alt sammen fordi Sarah kunne aflæse mine signaler fra første sekund.

Har dit forløb rykket med din viden omkring kost og træning?

Ja, meget. Jeg tror i bund og grund alle mennesker ved hvordan de bør spise, men når man får en god og grundig kostplan og forklaring heraf, er det en super god kickstarter. Det har ikke været svært for mig at følge kostplanen, fordi den overhovedet ikke er restriktiv og fordi den er udført så jeg aldrig har behøvet at være sulten. Jeg vidste jo godt at det kunne lade sig gøre, men inden dette forløb regnede jeg nok med at jeg altid skulle sulte, hvis jeg havde planer om at tabe mig. Jeg har kun sultet, når jeg glemte at købe ind! Jeg lærte ret hurtigt at det ikke handlede o
m at ændre hvad jeg spiste eller hvor meget jeg spiste, men bare fordelingen af de forskellige ting. I forhold til træning vidste jeg ikke ret meget om hvordan man træner ”rigtigt” inden jeg startede, så der har jeg også lært utrolig meget. Efter dette forløb føler jeg helt sikkert at jeg kan fortsætte træningen med den rigtige viden og læring omkring hvordan jeg udfører alle øvelser rigtigt og hvilke øvelser der er gode og mindre gode for mig.

Kan du anbefale et forløb med Sarah? Hvis ja, hvorfor?

Absolut. Jeg synes, at selve forløbet (træningsfrekvensen og forløbets længde) har passet helt perfekt til mine krav omkring hvad jeg havde brug for at få ud af forløbet. Hvis andre står i samme situation som mig, og har brug for at få sat en stopper for vægtøgningen og tage hånd omkring en sundere livsstil, så er denne type forløb super godt. Det er mange penge at bruge på noget der er lidt uhåndgribeligt, men i sidste ende synes jeg faktisk at jeg har betalt en lav pris for noget der har haft så stor indflydelse på min livskvalitet. Det kan ikke gøres op i kroner og øre, så jeg vil anbefale alle der overvejer en PT, at gøre det samme.


Går du også med en drøm om, at blive en bedre udgave af dig selv? Lad mig hjælpe dig til en stærkere og sundere krop, som du er stolt over! Kontakt mig for en uforpligtende samtale på linket her eller send mig en mail på sb@sarahbarlose.dk og hør hvordan jeg bedst muligt kan hjælpe DIG!

Comments are closed.