7 tips til gode vaner i hverdagen ?>

7 tips til gode vaner i hverdagen


Det typiske problem jeg ser og oplever hos mine klienter når de stater forløb hos mig er generelt mangel på planlægning og dårlige vaner/rutiner i hverdagen.

De fleste ved godt nogenlunde hvad sund mad er og de fleste er godt klar over, at det er sundt at bevæge sig og få pulsen lidt op, men de mangler egentlig bare et godt mønster hvor træning og kost er en del af deres hverdag.

Derfor har jeg her lavet 7 tips til hvordan du langsomt og stabilt kan få sund kost og evt. træning til, at blive en del af din hverdag.

  1. Find den bedste måde du kan forberede mad på.
    Der findes 100 forskellige måder at forberede mad/madpakker på og her er nogle eksempler:
    – lav kød til flere dage eller uger i streg, frys det ned og bare tilføj grøntsager hver aften/morgen.
    – Stå op en time før du skal afsted og lav mad til hele dagen med friske råvarer.
    – Få handlet ind til ugen hver weekend så du er sikker på, at have gode råvarer i køleskabet til madpakken.
  2. Find det mest overskuelige tidspunkt for dig, at træne på. For nogle er det inden arbejde, for andre er det i en pause eller noget helt tredje. Find den form for træning, som du kan lide og som passer til dig og dit mål.
  3. Gør din mad interessant! Lad være med, at tro det hele handler om kedelig og tør kylling med broccoli og ris on the side – vi spiser også med øjnene og de skal frydes engang imellem!
  4. Prøv med Y eller T tallerken princippet – du behøver ikke være en kost guru for, at tage nogle sunde og gode valg.
  5. Skift de store tallerkner ud med mindre – så vil din portion virke større og derved mere mættende.
  6. Spis langsomt og drik vand undervejs. Det tager tid før kroppen opfattet mættelse og derfor får vi hurtigt indtaget mere end vi rent faktisk har brug for.
  7. Gør træning til din ‘mig-tid’. Gør det afslappende, sjovt, afstressende og brug det som et frirum hvor du får bevæget kroppen og trukket vejret

Jeg håber nogle af mine råd kan bruges og, at i nu kan få nogle bedre vaner i hverdagen!

God aften!

 

 

One thought on “7 tips til gode vaner i hverdagen

  1. As you will inevitably learn on your path to losing weight, effective weight loss is not only about watching what you eat, but much more about changing your lifestyle. This means changing your habits and how you approach your day-to-day life. Read this information to help you throughout the process.

Comments are closed.

Comments are closed.